Tuesday 25 October 2011

confidence 7465



akhirnya saya dapat juga mesin jahit baru, selepas 8 tahun menggunakan mesin jahit berkabinet (8974). pada asalnya saya nak beli model 3191D200A (mesin jahit industri) tapi bila tengok harganya dah tambah sampai rm 1715...tak jadilah nak beli. akhirnya saya pilih model 7465 (rm 1595) memandangkan wang yang saya peruntukan untuk beli mesin cuma dapat beli mesin model ni saja.

saya beli jenama singer sebab di sini tak banyak pilihan pun. kalau nak beli jenama lain, susah pula kalau rosak. mana nak cari bengkel. kalau duduk di kk, mungkin ok sikitlah kalau nak beli jenama yang lain2 tu. kalau singer, bengkelnya memang ada di bandar ni...taklah pening kepala kalau mesin ada masalah.



mesin ni tak secanggih mana pun tapi oklah...bagi saya dah kira bagus. saya suka mesin ni sebab tak susah2 nak masukkan benang di jarum. kiranya banyaklah juga ciri2 yang saya suka pada mesin ni. lepas ni senang la kalau nak jahit lubang butang...tak payah susah2 nak ukur dan garis2 kapur di baju lagi.

tahu je la mesin lama saya dulu, ada 4 langkah nak buat lubang...jadi memang nak kena garis dan tanda dulu ukuran lubang yang kita nak tu. dengan mesin baru ni, nampaknya semua tu tak payah buat lagilah.


inilah mesin kesayangan saya

apa2 pun saya tetap sayang mesin lama saya yang dah banyak jasa tu. kalau tak sebab dia, mana mungkin saya dapat beli mesin baru ni. dah 8 tahun saya bersama dia...mana boleh lupakan. walaupun dah ada yang baru tapi saya tetap masih perlukan dia dalam buat kerja2 lasak.





6 comments:

  1. bagus la dah dpt apa yg di idam. lps ni tentu la makin rajin buat kerja ya.kita gak yg belum dpt idaman hati.

    ReplyDelete
  2. tahniah.. teringat mesin lama saya, sgt2 disayangi tp dah bg pada adik sebab tak berapa guna sgt pon...

    ReplyDelete
  3. Salam nak tnya..awk beli mesin jahit singer tu dbdr sdknka?

    ReplyDelete
  4. Owh..dpn bdc tu kn..trima kasih..v(^_^)

    ReplyDelete
  5. nk tanya,mesin jahit singer nibley jahit quilt x?

    ReplyDelete
  6. Saya nk tanya.. Apa masalah tidak lekat jahit

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...