Isnin, 10 Disember 2012

menjahit zip seluar baju melayu

 sediakan lapik zip. satu lapis dengan kertas bergam dan satu lagi
lipat 2 dan jahit bahagian tepinya.

ambil zip dan tanda untuk ruang zip di seluar

 lepas tu jahit 

 jahit bahagian bawah dan yang atas tu tempat jahit zip

 kemudian, ambil lapik zip yang berlapis kertas bergam tu
lekat di ruang zip. macam dalam gambar di atas.

 pin kan macam ni

 kemudian jahit sampai hujung

 terbalikkan dan jahit bahagian sambungan (macam dalam gambar)

 lepas tu ambil lapik yang satu lagi dan lekatkan dengan zip.

 lepas tu jahit
 hasilnya macam ni

 lepas tu jahit sebelah zip tu dilapik yang pertama tadi

 jahit macam ni sampai hujung

 zip sudah siap dijahit kiri kanan

 lepas tu untuk bahagian depan pin kan macam ni

 jahit dari atas

 dan buat jahitan 3 segi di bahagian bawahnya

ok siap...inilah seluar yang sudah siap dipasang zip. harap tutorial ini dapat membantu korang yang nak belajar pasang zip seluar. 

Jumaat, 7 Disember 2012

baju customer lagi

ini baju customer lagi...untuk majlis kahwin minggu depan. demam kain corak polkadot masih lagi belum kebah lagi. mungkin sampai raya tahun depan pun corak polkadot masih lagi meletus2. baju melayu di atas tu   teluk belanga kanak2 tu yang letak dua poket je. satu lagi baju melayu dewasa, baju melayu raihan. butang macam kemeja tapi lapis sebelah dalam.baju kurung pula untuk kanak2 semua kurung asli. cuma untuk kurung dewasa (yang hijau tu) kurung moden ada dat tapi dalam gambar tak nampak sangatlah. 


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...