Memaparkan catatan dengan label Pola Peeplum Dan Cara Mengguntingnya. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Pola Peeplum Dan Cara Mengguntingnya. Papar semua catatan

Jumaat, 5 Mei 2017

Pola Peeplum Dan Cara Mengguntingnya


Assalamualaikum. Pagi jummat yang damai dan indah. Kali ini saya kongsi pola peeplum dan cara mengguntingnya. Ukuran ini untuk yang saiz S atau M. Harap gambar2 yang saya letak kat bawah ini, dapatlah membantu kawan2 yang teringin nak buat pola peeplum. Raya pun dah dekatkan.

pola depan

tangan.

pola belakang. 

Naikkan 1.3 cm bahagian bawah pinggang tu

Cara saya ukur peeplum. Suka hati je...janji menjadi tp kena tepat juga ukuran lubang pinggang tu ya. Next entry saya akan tunjuk cara dapatkan ukuran peeplum.

pola peeplum 

Ini pola-polanya

Ini pula cara mengguntingnya. Saya mulakan dengan menggambil bahagian belakang dulu. Kain lipat dua. Dan tepi tu bagi ruang untuk basi zip ya.

Ini pola hadapan. Lipat dua juga. Jangan lupa basi jahitan ya

Ini pula tangan. Kain lipat empat. Tapi kalau kawan2 jenis yang jimat kain, lipat dua je, ambil satu2 untuk bahagian tangan ini.

Ini pula peeplum kain lipat empat juga. Labuh peeplum terpulang berapa panjang yang kawan2 nak.

Cara ambil leher. Sebelum ini saya dah buat tutorial leher ni. Jadi tak perlulah saya terang panjang2 lagi kat sini.

lapik leher belakang

Nahh, inilah bahagian yang dah diambil tadi.

Peeplum

Ok Selamat mencuba...



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...