Monday 4 October 2010

bobbin case

baru2 ni saya ke bengkel singer untuk beli bobbin case. bulan lepas pernah tanya tapi tauke tu kata " tara stok ini barang, lain hari baru sampai". masa tu saya tanya harga bobbin case ni rm46. mahalnya...tapi saya niat nak beli juga sebab bobbin case mesin saya tu sudah patah (akibat kebrutalan aku tiap kali menggunakannya hihihi...). memang masih boleh pakai tapi kalau jahit laju sikit pun benang bawah sudah bersimpul2. then mesin pun stuck la! betul2 menganggu kerja2 menjahit dan paling penting menganggu mood. dari bersemangat terus hilang semangat!


bobbin case yang patah hujung kiri dan kanan

bila saya datang balik, bobbin case pun sudah ada tapi harga rm60! wuiiii...terkazut habis mak...mahal betul nyah! ingatkan masih rm46....rupanya2nya sudah tukar harga. nasib baik bawa duit lebih, dapatlah juga beli benda tu. sebenarnya saya tak tahu benda tu harganya mahal. kalau tahu, dah sah2 saya jaga baik2 bobbin case saya tu.


ini la bobbin case yang harga rm60 tu

sebelum ni memang tak pernah tukar pun alat2 dalam mesin jahit saya tu. malah harga2 alat ganti mesin pun saya tak tahu berapa harga2nya. mesin saya tu singer 8900...ala dulu2 punya. biasa tengok alat ganti or barang untuk mesin butterfly je...murah2 harganya. untung juga la yang pakai mesin cap butterfly ni. selain harga murah, alat ganti murah...mesin ni pun strong gitu...jahit kulit pun boleh.

lepas beli bobbin case, saya masuk ke leton pula untuk cari2 barang jahitan yang sudah habis. di tempat saya ni cuma ada 3 kedai yang menjual barang2 jahitan, hiasan dan craft...salah satunya kedai leton ni la. kat bawah ni barang-barang yang saya beli di leton.

                                         




No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...