Monday 10 September 2012

mesin jahit tepi


ini aktiviti saya petang kemarin...buka mesin jahit tepi saya, buang segala sisa2 kain dan habuk2. banyaknya sampah2 kecil dalam tu. patutlah mesin pun dah macam2 bunyi. saya tak pandai sangat bab mesin ni, tapi gatal tangan kan...memang nak juga buka dan tengok sendiri dalam mesin tu. buang dan bersihkan habuk2 dan letak minyak mana2 yang patut. ok la tu asalkan mesin dapat jalan dengan lebih lancar dan bunyi2 yang tak sepatutnya pun dah hilang.

macam ni la isi perut mesin jahit tepi saya. nampak tu, sudah bersihkan? tiada lagi habuk2 yang melekat. lepas tu bolehlah pasang kulit dia semula.

tengok mesin dah bersih dan berkilat macam baru, bersemangatlah juga nak sambung kerja2 menjahit lepas ni.


4 comments:

  1. buka kat mana tuh yer. saya takut betul nak godek2 mesin jahit tepi ni.. once tak betul tuh.. tension jer nak adjust balik.. mesin kita samalah nampaknya

    ReplyDelete
  2. mcm mila melor pun takut nak godek2. selalu nyer melor akan panggil pakar dtg rumah service. nasib baik melor jumpa pakar yang peramah.melor punya pun mesin kecik mcm tu jugak tapi paten lama punya lah.

    ReplyDelete
  3. emma saya pun teringin nak bersihkan mesin jahit tepi nie tapi x pandai nak buka semua biasanya kat bahagian tempat pasang benang aje saya bersihkan..

    ReplyDelete
  4. Saya pun guna paint/make up brush lama utk bersihkan tempat benang tu. Lain2 tak berani lagi.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...