Thursday 29 May 2014

yang lama dilupa jangan


assalamualaikum...lamanya saya tak jenguk sini. terlalu malas sangat2 nak buka blog sebab tak ada benda nak di share. sibuk dengan tempahan jahitan sampai nak ambik gambar baju2 yang dah siap pun malas. nak buat tutorial pun malas. arghh...segala2nyalah malas! 

sebenarnya mood menjahit saya pun menjunam ke laut! tak ada semangat nak menjahit. tapi bila tengok tempahan yang banyak belum siap lagi dan kenangkan puasa tinggal beberapa minggu lagi. saya gagahkan juga diri untuk menjahit. kadang untuk siapkan satu baju dalam sehari pun sangatlah sukar. 

oh, gambar kat atas tu? tu mesin jahit lama saya yang saya gelar 'mesin ajaib'. buruk rupanya? hehe...memang nampak buruk dan antik sikit tapi saya tetap sayang sebab banyak sangat khidmatnya pada saya. dari mesin nilah saya menghasilkan macam2 jenis baju yang orang tempah. mesin ni juga besar jasanya. dari dialah saya dapat beli mesin jahit tepi sebijik, mesin jahit portable sebijik dan mesin jahit industri sebijik. pendek kata mesin ni memang tersangatlah banyak jasanya.

walaupun mesin baru ada, saya tetap juga gunakan mesin ni untuk jahit baju melayu, baju kurung moden yang berfesyen. kedua baju nikan perlu penelitian yang lebih. guna mesin ni memang slow, jadi hasil pun kemas. kalau baju lain, barulah guna mesin industri. nak cepat siaplah kononnya tapi ya juga lambat siapnya!

sebenarnya saya tak tahu apa motif saya buat entry ni. saja2 je nak mengUpdate blog yang kelam ini. korang kalau ada mesin antik macam saya ni, silalah upload...saya nak tengok juga rupanya. boleh lawan tak dengan 'kecomelan' mesin ajaib saya kat atas tu? hehe... ok, nak sambung menjahit tempahan yang tak siap2 lagi... selamat menjahit dan jangan malas2 macam saya ni... ^ _*


2 comments:

  1. lama tengelam awk senah eh. Kite pong kena sakit m nih. shggkan sepsg shari pong x blh siap. nanti kite tayang mesin purba kite ya

    ReplyDelete
  2. kat rumah mak ada satu mesin purba jugak... yg kepala hitam tuh, dah dekat 80 tahun kut usianya hihi..

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...