Saturday 4 March 2017

Cara Menjahit Poket Tebuk Baju Melayu

Assalamulaikum, pagi sabtu yang indah ini saya nak kongsi cara menjahit poket tebuk baju melayu. Selain poket tebuk, ada juga yang sebut nama poket ni poket sembunyi. Tapi kalau di tempat saya (sandakan) namanya poket dalam. Sebelum ini saya dah pernah share cara ini. Tapi tak apa-apakan kalau nak share sekali lagi. Masih juga cara yang sama, guna 3 kain. Ini saja cara yang saya tahu dan mudah untuk saya buat. Tapi baru-baru ini saya ada belajar untuk buat poket dalam dengan guna satu kain. Kalau saya dah expert dengan cara tu, nanti saya share di sini.

Ok, kalau suka dan rasa senang dengan cara saya menjahit poket tebuk baju melayu ini bolehlah ikut cara ini. Perhatikan gambar betul-betul. InsyaAllah, senang nak faham.









 terbalik pulak gambar ni hihi































Dah siap poket baju melayu. Harap tutorial ni membantu kawan-kawan yang baru saja belajar-belajar nak buat baju melayu. Tak lama lagi rayakan. Upah jahit baju melayu pun dah mahal. Lebih baik buat sendiri. Kalau nak save atau nak share gambar, silakan. Kita panjangkan dan sebarkan ilmu... Ok, jumpa lagi di next tutorial. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...