Khamis, 6 Ogos 2015

cara membentuk dan menjahit poket baju melayu

 Salam syawal yang ke21. Hari ni saya tunjuk cara saya jahit poket baju melayu. Mula2 sediakan sabun, pola poket dan poket yang sudah dijahit atasnya.

Letak pola atas kain tadi. Gosok sabun atas permukaan kain tu ( Tengok gambar atas dan bawah ni )


Iron ikut bentuk poket tu

Macam ni. 

dah siap tu, tarik poket dari pola tadi. Jadilah rupanya macam ni

 Letak atas baju

 Mula jahit dari atas

Ok siap sudah. Ringkas saja cara membuatnya. Harap kawan2 yang baru belajar jahit poket tu dapatlah faham apa yang saya terangkan. Selamat menjahit...


6 ulasan:

  1. oh..macam ni.. hari ru suami mintakkan jahit poket macam ni,. saya cakap tak pandai..huhuhu..

    BalasPadam
  2. Jadi skrg dah tahu, bolehlah cik hani jahitkan poket mcm ni hehe

    BalasPadam
  3. as'salam dik nak tanya mcmana nak jahit pinggang campur getah untuk seluar baju melayu

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam, nnti sy buat tutorialnya ya...insyaALLAH

      Padam
  4. Halalkan segala ilmu yea. Sngt membantu tutorial awk

    BalasPadam
  5. Halalkan segala ilmu yea. Sngt membantu tutorial awk

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...